Küsitlus

FINAAL: millist ideed toetad kaasava eelarve hääletusel?

Loodusega ühte kasvavad rondid ummistavad Annelinna

Saada sõbrale

Turvakood
Koodi uuendamiseks kliki siia
Muster on üle kogu asumi sama: sõiduväärtuse kaotanud neljarattalistest ei soovi omanikud enam midagi kuulda. Sten Sang

Aastateks parkimiskohti hõivama jäetud ja tasapisi kaubanduslikku välimust minetavate sõidukite vastu ei aita ussi- ega püssirohi: kui omanik endise neljarattalise sõbra pärast südant valutama ei vaevu, võivad naabrid ainult saatust kiruda.

Kõige enam kannatab säärase praktika all suurima asumina Annelinn, kus teadupärast plahvatuslikult kasvanud autode hulk niigi majade vahele ära mahtuda ei taha. Samas on seal pea iga suurem korteriühistu kokku puutunud probleemiga, kus ülimagusat pinda hoiab kinni tasapisi kaduvikku hajuv sõiduk, kelle omanik on kas surnud, ära kolinud või lihtsalt ei hooli. Ilmneb, et vastu omaniku tahet on midagi seaduslikult ette võtta pea ilmvõimatu.

Mälestus esoteerikast

Selge on vaid see, et seadusesilmadest lihtsalt niisama vaatepilti riivavate rontide vastu abi loota pole. "Politsei sekkub operatiivselt parkimisprobleemide puhul juhul, kui sõiduk põhjustab liiklusohtu või on näiteks varastatud. Kui sõiduk probleemne ses vaates pole, tuleb maaomanikul koostöös masinaomanikuga leida lahendus," selgitas Lõuna prefektuuri pressiesindaja Ragne Keisk. "Parkimiskoha hõivanud romude teisaldamist politsei ei korralda."

Paraku on selle teadmisega koostöövõimalusest vähe peale hakata, kui vastaspool konkreetselt mäkra mängib. Näiteks on meie parkimisentusiastist lugeja juba kahe aasta jooksul veendunud, et Anne 73 ees laiutav ja ammu uksed kinni pannud esoteerikapood Sibylle'i logo kandev Volkswagen Passatist sõidulooma pole. "Umbes aasta tagasi kimbutasin ta kõnniteel parkimast minema ja siis hõivas majaesise koha lihtsalt seismiseks," kinnitas terava närviga linnakodanik. "Mida peaks korteriühistu ette võtma?" jäi nõutuks ka Anne 73 haldava ühistu Viirpuu juhatuse liige Heiki Roletsky.

Järgmine eksemplar, tumesinine avariiline Volvo S70 on kaotanud koguni elutähtsaid juppe, ent laiutab sellegipoolest Kalda tee Ehituse ABC kõrval asuvas linnale kuuluvas parklas juba varakevadest saadik. "Ala on populaarne laadaplats, kus Annelinna inimesed arendavad taaskasutuse põhimõtteid ja kogukonnatunnet," pahandas lugeja. "Loodan, et linn suudab olukorra lahendada ja romu omanik teisaldab talle kuuluva vara, mis ei sobi avalikku ruumi."

Ainult kokkuleppel

Edasi viis tähelepaneliku vaatleja tee Kaunase puiesteele, kus hoonete 41 ja 44 piiril on halli Suzuki Baleno tühjad rehvid ajaga pinnasesse kasvanud, auto küljed aga totaalselt mõlki pekstud. "Arvestades parkimiskohtade nappust Annelinna elurajoonis võiks omanik oma aastaid kasutuseta sõidukõlbmatu romu linna maalt eemaldada," sedastas lugeja oma probleemi, millele sekundeeris ka Kaunase pst 41 korteriühistu juhatuse liige Tatjana Kisseljova, kes samuti politseilt vähimatki tuge pole saanud. "Seda kohta vajavad väga Annelinna elanikud, kelle sõidukid on igapäevases kasutuses."

Mullu detsembris pakkus üle riigi probleemile leevendust keskkonnaministeerium ühes autolammutuste liiduga, kui kampaania käigus viidi üle-eestiliselt tasuta ära üle 200 romusõiduki. "Veel ei ole arutluse all olnud, millal kampaaniat uuesti korraldada, kuid kui teised osapooled on huvitatud, siis kindlasti püüame leida võimalused seda teha," lubas ministeeriumi keskkonnakorralduse osakonna nõunik Kerli Rebane.

Ent võluvitsa pole sellestki aktsioonist loota: kampaania käigus tariti minema vaid need romusõidukid, mille omanikud soovisid nendest ise mugavalt vabaneda. "Ka võtsid ühendust korteriühistud, et aastaid seisnud sõidukid ühistu territooriumilt ära viia - kahjuks ei saanud neile vastu tulla," tõdes Rebane.

Edulugu Anne tänaval

Ministeeriumi nõunik möönis, et head lahendust "unustatud" sõidukitele polegi. "Esiteks tuleb kindlaks teha omanik ning sundida teda oma sõidukiga tegelema. Paraku autode puhul on meile probleemiks omanikuvastutuse puudumine," rääkis ta.

Aeg-ajalt võib üldisest hädaorust siiski leida ka valguskiiri. Nii tundis Tartu Ekspress huvi ka kuus aastat Anne 53 ees roostetanud sinise Ford Mondeo vastu, mille sisse pekstud aknad ja erakordselt prügirohke interjöör kohaliku meedia tähelepanu varemgi tõmmanud. Just loo kirjutamise ajal saabus koostöös kohtutäituriga lahendus ning ühistu vabanes konstantsest hirmutundest, et keegi hüljatud autole tule otsa paneb ja seeläbi ka süütud naabrid kannatada saavad.

Autor: Sten Sang, sten@tartuekspress.ee
Viimati muudetud: 13/06/2019 15:26:32



Lisa kommentaar

image with code
Koodi uuendamiseks kliki siia

test version:0.18800020217896